07-09-2015
SUCCESSO CLINICO DELLA FONDAZIONE

A SUCCESSFUL THERAPY BEGINS IN THE PATIENTS’ MINDS

We firmly believe that – step by step – they can reach their goals and regain quality of life.
This is what we work for at the Swiss medtech company Hocoma. With technologies and ideas that look at functional movement therapy from a completely different angle. Because they enable independent exercise and create maximum motivation, because they challenge people to take courage and support their hopes with personal achievements.

We are committed to creating the ideal therapy. Our awarded robotic and sensor-based devices offer solutions for the intensive gait therapy (Lokomat®), functional therapy of the upper extremities (Armeo®), robotic mobilization and functional electrical stimulation in early rehabilitation (Erigo®) as well as functional movement therapy within low back pain treatment (Valedo® Therapy Concept) at home and at the clinic. They are the result of intensive research, consistent development and continuous exchange with patients, therapists and partners in research and science.

HOCOMA KNOWLEDGE PLATFORM

In addition, we created the Hocoma Knowledge Platform to offer the free flow of clinical information and experiences on how to best use Hocoma devices. The platform includes:

• Clinical Evidence in the form of abstracts and links to the latest research papers;
  • Clinical Reports based on the experience of individual users or therapy groups.

Click here to read the whole story

UNA TERAPIA EFFICACE INIZIA NELLA MENTE DEI PAZIENTI

Crediamo fermamente che - passo dopo passo - si possano raggiungere gli obiettivi e riguadagnare la qualità della vita.

Questo è come lavoriamo per l'azienda tecnologica svizzera Hocoma. Con le tecnologie e le idee che guardano alla terapia funzionale e al movimento da una prospettiva completamente diversa. Perché permettono l’esercizio autonomo e la creazione della motivazione al massimo, perché spingono le persone a prendere coraggio e a sostenere le loro speranze con i successi personali.

Siamo impegnati a creare la terapia ideale. I nostri dispositivi robotici basati su sensori assegnati offrono soluzioni per la terapia intensiva per la deambulazione (Lokomat®), terapia funzionale degli arti superiori (Armeo®), mobilitazione robotica, stimolazione elettrica funzionale in riabilitazione precoce (Erigo®) e terapia funzionale  all'interno del  trattamento della lombalgia (Valedo® Terapia Concept) a domicilio e presso la clinica. Essi sono il risultato di un'intensa attività di ricerca, di sviluppo coerente e di scambio continuo con i pazienti, terapisti e partner nella ricerca e della scienza.

PIATTAFORMA HOCOMA

Inoltre, abbiamo creato la Piattaforma Hocoma per il libero flusso di informazioni cliniche ed esperienze su come utilizzare al meglio i dispositivi Hocoma. La piattaforma include:
- evidenze cliniche in forma di abstract e link agli ultimi articoli di ricerca;
-     i rapporti clinici basati sull'esperienza di trattamenti individuali e di gruppo.

Clicca qui per leggere la storia completa dedicata alla Fondazione